Den Haag,
29
mei
2017
|
10:47
Europe/Amsterdam

Ik ga met vakantie en neem mee…

De zomervakantie staat voor de deur. We helpen graag je bankzaken goed te regelen voordat je gaat genieten van een welverdiende vakantie. Hieronder 8 handige tips:

Tip 1: Gebruik de App ASN Mobiel Bankieren
Ook op vakantie regel je je bankzaken met onze handige mobiele app. ASN Mobiel Bankieren is net zo veilig als ASN Online Bankieren via je computer. Je kunt via de app geld overmaken met je mobiele pincode, je ASN Digipas of – als je toestel daarvoor geschikt is – je vingerafdruk. Vergeet niet om voor de zekerheid je ASN Digipas in te pakken.

Een aandachtpunt voor de vakantie: maak alleen verbinding met (draadloze) netwerken die met een wachtwoord zijn beveiligd. Gebruik liever geen ‘open’ draadloos netwerk (WiFi), bijvoorbeeld in een café of winkel. Mogelijk is de WiFi hier niet goed beveiligd. Lees meer over veilig mobiel bankieren.

Tip 2: Neem meer dan één betaalmiddel mee
Je ASN Wereldpas is een goed begin van de vakantie. Maar neem voor de zekerheid naast de betaalpas nog een extra betaalmiddel mee, bijvoorbeeld een ASN Creditcard.

Tip 3: Betalen en geld opnemen in het buitenland
Betalen met je ASN Wereldpas is gratis in eurolanden. Geld opnemen in principe ook. Maar soms brengt de bank in het buitenland kosten in rekening als je geld opneemt. Dit zie je dan in het scherm van de geldautomaat. In de rest van de wereld kost geld opnemen € 2,25 per transactie. Betalen met je ASN Wereldpas in niet-eurolanden kost € 0,15.

Lees meer over betalen in het buitenland, hoeveel je kunt opnemen en wat de kosten zijn.

Tip 4: Stel je ASN Wereldpas in voor gebruik buiten Europa
Je ASN Wereldpas staat standaard ‘uit’ voor gebruik buiten Europa. Reis je naar een land buiten Europa? Schakel het gebruik van je ASN Wereldpas buiten Europa dan in. Je regelt dat direct met de app ASN Mobiel Bankieren of met ASN Online Bankieren.

Tip 5: Betaal parkeer- en tolgeld met je ASN Wereldpas
Met je ASN Wereldpas kun je bij steeds meer parkeerautomaten, parkeergarages en tolwegen betalen zonder je pincode in te toetsen. Dit geldt in Nederland en in het buitenland.

Tip 6: Wat doe je bij verlies of diefstal van je ASN Wereldpas?
Als je je pas kwijt bent, neem je direct contact op met de ASN Klantenservice. Dat kan 24 uur per dag, 7 dagen per week.

  • Vanuit Nederland bel je naar: 070 – 35 69 335
  • Vanuit het buitenland naar: +31 (0)70 35 69 335

Het is niet mogelijk een ASN Wereldpas die je als gestolen of vermist hebt opgegeven, te deblokkeren.

Tip 7: Geld in noodgevallen
Het is heel vervelend als je in het buitenland bent en je ASN Wereldpas is verloren of gestolen. Nog vervelender is het als je dan ook zonder contant geld zit. Daarom kun je met Emergency Cash in noodgevallen snel geld opnemen van je betaalrekening.

Tip 8: Wat doe je bij verlies of diefstal van je ASN Creditcard?
Heb je je creditcard verloren of is deze gestolen? Geef de vermissing van je card dan zo spoedig mogelijk na de ontdekking door aan de politie. En neem direct contact op met International Card Services (ICS), afdeling Verlies & Diefstal. Je card wordt dan onmiddellijk geblokkeerd.

ICS is 24 uur per dag te bereiken:

  • Vanuit Nederland: 020 – 660 06 11
  • Vanuit het buitenland: +31 (0)20 660 06 11
Deel deze release
Deel op: Twitter
Deel op: Facebook
Deel op: LinkedIn
Laatste nieuws